Glidare / Custom
Yamaha XVS 1100 Drag Star / Classic (90 000 / 100 000 kr - provkört) Classic har lite fetare däck, sadel och skärmar och är några tusen dyrare. Är inte säker på vilken jag gillar bättre. Lättkörd är den i alla fall. Om jag uppfattat det rätt kommer bara Classic att säljas 2005. Finns
med nästan identiskt utseende som 650-kubikare, men det tycker
jag personligen är för litet. En glidare ska leverera mycket
vrid på låga varv och då krävs en viss storlek.
Yamaha
XV 1600A Wild Star (121 000 kr)
Honda VTX 1300S (110 000 kr - provkört)
Honda
VT 750C4 Shadow (80 000 kr) |
|
|||||||||||
Suzuki
VL 1500 LC Intruder (116 000 kr)
Suzuki
VL 800 Volusia (85 000 kr) |
|
|||||||||||
Moto
Guzzi California Stone (95 000 kr)
BMW
R 1200C Independent / Montauk (137 000 / 140 000 kr - provkört) Montauk kom hösten 2003. Fetare framdäck, bredare gaffel, dubbla lysen och en liten vindruta är några nyheter. Ganska tuff, men attributen känns mer påklistrade än på Independent.
Triumph
Speedmaster (92 000 kr)
|
|
|||||||||||
Det
bästa till sist? Jag är egentligen inge HD-fan, men visst har
de en speciell känsla och utstrålning. Egentligen är det
nog fransarna, dödskallarna och det andra runt omkring HD-myten som
känns mest främmande. Plus att det mest är tuffingar med
rakade huvuden eller hästsvans och ölmage – eller reklambyrånissar
från Stockholm som vill bygga sin image – som kör HD.
Jag hör själv vilka fördomar jag har. H-D
FXDXI Dyna Super Glide Sport (166 000 kr) H-D
FXDLI Dyna Low Rider (180 000 kr)
H-D FLSTFI Fat Boy (206 000 kr)
H-D FLHRSI Road King Custom (213 000 kr - provkört)
|
|
|||||||||||
Tillbaka
till sidan med motorcykeltyper |
||||||||||||